Kýpros

Hej!
Hemma nu.
Förbered er på en lång reseskildring:

Det började med att vi åkte till flygplatsen vid tre, planet var planerat att gå vid halv sju. Fyra var vi där och halv fem ungefär var vi klara och vi kikade runt i taxfree affärer, tills det var dags att gå till gaten. Vi boardade planet, och då började det strula. Flygrädd som jag är fick jag panik. Det började med att strömmen gick, och att de små tv/datorerna på sätet framför dampade.
Efter en halvtimme pratade en flygvärdinna i högtalaren, och sa att de hade problem med att få av det gamla bagaget tillhörande de som kommit in med planet precis, och hela planet suckade.
Bandet där containrarna med bagage hade nämligen gått sönder, så de fick göra det för hand.
1 och ½ timme senare började vi äntligen köra upp på startbanan.
Det blev 6 timmar istället för 4, men tillslut kom vi fram, vid etttiden, och hotellen och bussarna var förvarnade om att planet var försenat.
Första dagen var jättesolig. Satt vid poolen hela dagen.
Den brinnande hettan slog emot oss varje gång vi gick ut, 35 grader och varm vind.



Sen på kvällen var jag jet-laggad och trött (1 timmes tidsskillnad, men ändå) och så la jag mig i den förfärligt obekväma hotellsängen, och läste. Helt plötsligt kom ett ofantligt äckligt kryp hoppande på kudden. Jag skrek högt, haha, ett stor jävla gräshoppa hade hoppat in. Det var så äckliiiiiiiiigt. Usch jag trodde jag skulle dö.
Den var typ _______________________________   så stor. Och fet och helt svart och hoppade en halvmeter upp i luften. Mot mig. Sov inget den natten, haha.
Nästa dag var det lika stekande, så vi badade och gick till havet. Det var så fint där! Kristallblått vatten.
En dag tog vi en båttur ut på djupa havet, åkte i två timmar och stannade sen vid vackra berg och badade i det turkosa vattnet. Hade med oss cyklop så kunde se på de vackra fiskarna. Det var grymt!







Mer bilder vid annat tillfälle. Kram!

Kommentarer
Postat av: Adina

Clara jag blir sååå avensjuk :I

2010-07-23 @ 19:07:42
URL: http://guldhedsbrudarna.blogg.se/

Åsikter? Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (enbart för oss)

Länka till din blogg/hemsida här:

Låt orden flöda (be kind!):

Trackback
RSS 2.0