THE TWILIGHT SAGA

THE TWILIGHT SAGA - Lista!

Twilight / Om jag kunde drömma:
1. Favorit karaktär i boken/filmen? Edward Cullen ;)
2. Bästa scen i boken/filmen? När hon kommer in i biologisalen och ser Edward.
3. Favorit citat från boken/filmen? Om jag kunde drömma skulle jag drömma om dig, och det skäms jag inte för. - Edward Cullen.
4. Bästa låten i filmen? Decode - Paramore
5. Favorit outfit från filmen? Bellas outfits!

New Moon / När jag hör din röst:

6. Favorit karaktär i boken/filmen? Bella Swan.
7. Bästa scen i boken/filmen? Italien vistelsen.
8. Favorit citat från boken/filmenEftersom det fortfarande är min födelsedag vill jag att du kysser mig igen - Bella Swan.
9. Bästa låten i filmen? Hearing damage - Thom Yorke.
10. Favorit outfit från filmen? Bella, på bion med Mike och Jacob!

Eclipse / Ljudet av ditt hjärta:

11. Favorit karaktär i boken? Hmm... Jasper, Bella och Edward.
12. Bästa scen i boken? När Alice "kidnappat" Bella och Edward kommer hem igen & newborn fighten.
13. Favorit citat från boken? Precis, för ett pyjamasparty med vampyrer är grunden i ett säkerhetsmedvetet beteende - Bella Swan. & Sov min Bella. Du är den enda som någonsin rört vid mitt hjärta, och det kommer alltid tillhöra dig. Sov, min enda kärlek.
14.Vad ser du mest framemot i filmen? Actionscenerna och förlovningen :D
15. Vad ser du minst framemot i filmen? Jacob + Bella = kisses...

Breaking Dawn / Så länge vi båda andas:

16. Favorit karaktär i boken? Bella, Edward & Renesmee ♥
17. Bästa scen i boken? Åh jag vet inte! Isle Esme, bröllopet, Renesmee föds...
18. Favorit citat från boken? Jag älskar allt de säger. ;)
19.Vad ser du mest framemot i filmerna? Allt! Ska bli så sjukt spännande att se hur de filmar Isle Esme, haha... xD
20. Vad ser du minst framemot i filmerna? Hm... inget typ. Jag vill se allt!

21.Team Edward eller Team Jacob? TEAM EDWARD.
22. Favorit skådis? Robert Pattinson, Kristen Stewart, Kellan Lutz, Peter Facinelli, Jackson Rathbone... alla mer eller mindre.
23. Vem skulle du vilja spela?
Bella eller Alice.
24. Vilken är din favorit bok? 1 Twilight 2 Breaking Dawn/Eclipse 4 New Moon.
Älskar alla dock!
25. Vad tycker du om slutet i Breaking Dawn? Jag tycker det är bra. Men jag skulle gärna läsa mer om deras liv som vampyrer. Och så måste jag erkänna att jag inte är helt och fullt såld på det, tycker att det är lite "Romeo, Julia & barnet", haha. Och detta har jag delat med mig av till de flesta jag känner så de flesta är väl medvetna om det xD


Kommentarer

Åsikter? Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (enbart för oss)

Länka till din blogg/hemsida här:

Låt orden flöda (be kind!):

Trackback
RSS 2.0