Skabb?

Hej på er!

Jag är lite orolig. Det är nämligen såhär att min fågel har blivit lite... rostig på näbben.

Det ser lite flagnat ut och sådär. Dessutom sitter han mest still och kvittrar inte.

När vi köpte honom var det många fåglar med just sån flagnad näbb i burarna, men de var glada och om de vore sjuka skulle man nog inte kunna köpa dem. Men min fågel verkar lite sjuk.

Så sökte jag på google och läste om skabb, eller "scaly face".
Tydligen en sorts kvalster som... förstör näbbarna. Typ.
Ni är säkert inte så intresserade av detta ;D Men om det finns nån fågelveteran eller en veterinär bland läsarna så tänkte jag passa på att fråga.
Någon annan som haft en fågel som ser ut ungefär så?
Det står att det finns någon medicin, en droppe man ska ta under vingarna. Men hur tusan ska det gå till? Mina fåglar är knappt handtama.



             ^
             |
             |
  Typ så |


Han är ju pigg när han får komma ut och flyga lite, och han kan vara pigg om man sätter på musik/tv. Men ändå.
Ska jag ta kontakt med nån Blå Stjärna?

/Clara


Kommentarer
Postat av: Adina

nää :'( hoppas han blir bättre!

2010-06-04 @ 20:36:07
URL: http://guldhedsbrudarna.blogg.se/

Åsikter? Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (enbart för oss)

Länka till din blogg/hemsida här:

Låt orden flöda (be kind!):

Trackback
RSS 2.0