Lördagskväll #2

Idag var det stan för hela slanten, var ute efter en kalender, nitar och jeans.
Flängde runt i regnet i bara hoodie, fick kaosartat hår och blöta skor, men det var en trevligt, fick ju en massa snyggt och sådär.
Kom hem med två par jeans och 20 st nitar från Panduro, tyvärr ingen snygg kalender... finns dock två på Ica Maxi som jag kikat på, kanske blir någon av dem.
En kalender vill jag ha iallafall, lär bli full rulle i höst och vår så, bra att hålla reda på allt och slippa bära på det i skallen.
Jeansen var från Topshop iallafall, för ovanlighetens skull hittade jag jeans, och orkade prova, och de passade också! Brukar alltid vara något konstigt, snävt eller obekvämt.
Behövde det, har typ två par jeans som jag använder... och så har jag två till som jag inte använder, men sammanlagt blir det väl 6 par jeans jag har nu till hösten, perfa!
Kan behöva ett par helsvarta vanliga till, vill ha gröna också, fanns ett par på Topshop så kanske blir mer jeanshopping närmsta veckan eller såå! Gillar jeans, kan vara sjukt snyggt till vadsomhelst i princip ifall man hittar, och det finns massa snygga, orkar bara inte prova och så när jag väl är i en affär, tar ju typ två timmar... Jaja.
De ena var vinröda och de andra typ lite olivgrönaktiga, ljusbrungröna liksom. Svårbeskrivna men jaaaaa.
Fanns sjukt mycket fint på Topshop... typ ny favoritaffär, japp.
Kanske kan dela plats med Monki? Har väl flest kläder från Monki för tillfället, det är fint och billigt liksom, men Topshop är inte så billigt ):
Fyller ju år snart dock ;)
Nitat jeansvästen med nitarna från Panduro. Blev braaa.
Regnig och åskig helg. Skolan har börjat, blandade känslor. Intressanta diskussioner på SO:n, ångesten i att behöva bli tvingad till ditt och datt och prata inför folk, nä, fyfan i helvete, jag hade fel när jag i hemlighet längtade lite efter rutinerna.
Men som Jesper sa, får la spänna bältet och hänga med, för det kommer tydligen gå snabbt som fan. Medan jag går och hoppas på det har jag massa vänner som hoppas på motsatsen, för de har på tok för stora känslor kring klassen. Det har väl jag med. Men jag är liksom van vid att byta klass regelbundet, även om jag faktiskt inte alls vill det nu. Världens finaste människor, sån sjuk tur jag har som hör till där.
Jaja, jösses vad jag babblar. Eller skriver haha.
Har inte postat det här än ser jag...
Förövrigt har min kompis blivit med Kånken-ryggsäck, tyckte det var himla fint, mamma har ju en militärgrön, har inte tänkt så mycket på den, liksom inte direkt velat ha en, men så såg jag en ljusblå på bussen idag och visste inte vart jag skulle ta vägen. Sååå snyyyggg. Sen kollade jag upp det och självklart finns de i alla färger, och även mörkblå, nästan ännu snyggare. Om jag någonsin skaffar Kånken blir det i en blå nyans! Nu känner jag dock att jag inte kan med och skaffa en, eftersom jag aldrig tänkt på det förr och nu när min kära vän skaffat det känns det... wannabe och hemskt haha. Får väl seee. Snyggt var det hursomhelst. Alldeles sliten och så också, åååhhhåh. Sen finns det en modell med datorficka i ryggen vilket vore hemskt praktiskt med tanke på att vi har skoldatorer som är klumpiga.
De är samma storlek, hittade bara inte lika stora bilder...

Nu ska jag spela Facebook-Sims och kolla på romantiska, tidigt 1900-tals-filmer med bedåranda musik och massa hattar, ha det finemang.

Kommentarer

Åsikter? Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (enbart för oss)

Länka till din blogg/hemsida här:

Låt orden flöda (be kind!):

Trackback
RSS 2.0